Penapis air coway Ombak

by - March 15, 2020

irdafamilycoway

Penapis air coway ombak dicipta khas selepas pemerhatian gaya hidup dan keperluan rakyat Malaysia sejak Coway memasuki pasaran Malaysia lebih 10 tahun dahulu.

Kelebihan penapis air coway ombak yang dicipta khas untuk memenuhi keperluan gaya hidup orang Malaysia ini sangat unik dan canggih.Sesuai dengan gaya hidup Rakyat Malaysia yang sentiasa sibuk namun masih mementingkan kebersihan air minuman maka ombak adalah pilihan yang paling tepat.

Mari kita kaji ciri-ciri penapis air ombak dan kenapa kita perlu memilih ombak sebagai penapis air di rumah.

 Image may contain: text that says "COWOU 90 250 S5 50 KOMBINASI SUHU SELARASKAN SUHU MENGIKUT KESELESAN ANDA"

1. Coway Ombak mempunyai lebih dari 50 kombinasi tetapan suhu.


Mempunyai lebih dari 50 kombinasi tetapan suhu mengikut keperluan.Contohnya membuat susu anak dan juga membuat segelas teh tarik,suhu air yang digunakan perlulah sesuai untuk menjadikan ia air minuman yang enak.Sama juga untuk memasak telur separuh masak dengan membuat segelas kopi,tahap suhu air yang digunakan boleh disesuaikan mengikut keperluan ketika itu.

Jadi dengan Ombak semua itu dapat dilaraskan dengan mudah dan cepat.Ketetapan suhu yang pelbagai ini juga menjadikan ombak merupakan penapis air dari Coway yang versatile.Dalam satu saat,kita boleh menukar mode suhu mengikut keperluan kita dengan satu sentuhan sahaja tanpa perlu bersusah payah memasak air.

Tapisan air dari ombak bukan sahaja untuk minuman malah boleh juga untuk masakan.Ia mudah dan sangat sesuai pada kaum ibu yang sentiasa sibuk dengan urusan kerja mahupun anak-anak.


Pelbagai fungsi


Ibu-ibu juga boleh dapatkan saluran air pelbagai fungsi sebagai tambahan kepada ombak.Saluran ini disalurkan terus dari Ombak ke singki dapur.Jadi anda boleh gunakan air tapisan yang lebih bersih untuk memasak nasi atau membasuh sayur-sayuran.


No photo description available.


2.UV sterilization pada muncung air


Dengan adanya sistem UV sterizalitization ini,ia akan memastikan muncung air selepas digunakan bebas dari serangan mikroorgnaisma dan bakteria berbahaya.Sinaran ungu ini akan terus bertahan sehingga 15 minit walaupun anda sudah selesai menggunakannya.


3.Boleh ditambah dengan penapis mineral


Jika anda ingin minum air mineral ,ombak juga boleh ditambah dengan penapis mineral mengikut keperluan pengguna itu sendiri.Ia bukan sahaja anda minum air yang bersih malah ia juga membantu menambah baik kesihatan anda.

*Caj tambahan untuk penapis air mineral.

4.Sukatan berbeza
Image may contain: one or more people, text that says "ISIPADU PELBAGAI PILIH JUMLAH AIR ANDA DENGAN HANYA SATU SENTUHAN"
Dengan hanya satu sentuhan lembut,anda boleh memilih isipadu air yang anda  perlukan dalam sesuatu masa.Contohnya ibu ke tempat kerja membawa botol air lebih besar berbanding anak yang ingin ke sekolah.Jadi sentuh sahaja paras isipadu  air yang ingin anda perlukan.Ia akan secara automatik mengeluarkan air tapisan mengikut paras air yang anda perlukan.


5.Tangki yang besar.


Walaupun design ombak nampak seperti minimalis,namun ia adalah penapis air table top yang mempunyai tangki yang besar iaitu 13.5 liter.Ini akan membuat air sentiasa tersedia untuk keperluan anda sekeluarga tanpa menunggu lama air naik ke tangki semula.

6.Saluran air tambahan.


Tahukah anda,ombak juga mempunyai ruang untuk simpanan air panas dan air biasa.Jika berlakunya blackout,suhu air panas masih boleh digunakan dengan adanya saluran tambahan ini.Ombak satu-satunya penapis air yang masih ada suhu walaupun tanpa penggunaan tenaga eletrik dengan adanya saluran air tambahan ini.

7.Mode Senyap,


Dengan menekan mode senyap,machine penapis air coway akan berfungsi dengan lebih perlahan dan sesuai dengan suasana anda ketika itu.

8.Save mode dan Night Mode.


Tenaga motor dan pemanas air akan berkurangan tenaganya diwaktu malam dan ini mampu mengurangkan penggunaan tenaga elektrik juga.

9.Child Safety Lock 


Dengan adanya kunci keselamatan untuk kanak-kanak ini,ia dapat mengelakkan anak-anak bermain dengan air panas.


Coway Mempunyai 4 filter iaitu


1.Neo-Sense Filter (CNFN8S)
(Plus Sediment + Pre-Carbon Filters)
Removes particulates, chlorine, volatile organic compounds (VOCs) and dissolved organic and inorganic impurities.

2.RO Membrane Filter (CRMFN8S-20)
Removes water contaminants such as heavy metals, harmful organic chemicals, microbes as well as radioactive substances are all removed.

3. Plus Inno-Sense Filter (CIFN8S-PLUS) 
(Post Carbon + Fine Filters) Reduces odours and improves the taste of water.

4. Antibacterial Filter
Prevents growth of microorganisms inside the water tank.


 Spesifikasi,dimensi dan saiz penapis air Ombak

All you need to know.

MODEL OMBAK (CHP-7310R)
COLOUR White
FILTRATION METHOD Reverse Osmosis
TANK CAPACITY 7.8 Litres Ambient Water
2.3 Litres Cold Water
3.4 Litres Hot Water
FILTERS Neo-Sense (Sediment + Pre-Carbon)
RO Membrane
Plus Inno-Sense (Post-Carbon + Fine)
Mineral (Optional)
Antibacterial
FILTRATION CAPACITY 3.2 Litres / Hour
POWER CONSUMPTION Heater 672W – 800W
Compressor 0.6A
DIMENSIONS (W x D x H) 340 x 523 x 518 mm
NET WEIGHT 21.9 kg

Harga penapis air Ombak


  • Retail Price

    RM 4,300 (Belian secara terus)

    Free 1-Year Service
    For Outright
  • Monthly Rental

    RM 140 (Belian secara sewa beli)

    Free 5-Year Service
    For Rental




Nak order penapis air ombak dari coway?Hubungi Irda ya.Whatsapp terus di link ini:
http://www.wasap.my/+601123716700


You May Also Like

0 comments


Terima kasih semua sudi datang dan sudi baca.
Terima kasih juga sudi membeli Coway dengan Irda.